Termék és termék között a minőség képezi a verseny alapját. Van olyan terület, ahol maga a tervező, a művész tevékenysége az, amely elvégzi a tárgy minőségének finomhangolását. A tervezőgrafika esetében az alkotás maga is attribútum: azonnali kommunikáció, ami mögött sokszor más termék és tartalom – irodalom, költészet, egy másik alkotás – rejlik. Egy adott tárgy végső minőségeit nem pusztán a tiszta műszaki, konstruktőri tartalom, hanem az ehhez történő hozzáférés is meghatározza. A grafika tehát leír és magyaráz, elénk tár, önmaga által megmutat más minőségeket. A vevő ugyanis folyamatos kényszerben van, amikor az azonos vagy hasonló tartalmak között kell választania, és a vizuális kommunikáció révén jut el hozzá a végső minőség, így válnak érthetővé a meghatározott szándékok, elvek és módszerek. Ez a kategória az épp ezért megannyifelé ágazó, szinte mindenütt jelen lévő grafikusok műveit határozza meg leginkább, bár a tervező-design tevékenység egészére igaz.
Szilágyi B. András
a kiállítás kurátora